top of page

טבע ועיר

יוצא לאור – לקראת האביב שבפתח – יוצא לאור

.

ספר שירים חדש שלי – "טבע ועיר" ובו מחזורי שירה אורבנ/אקופואטיים.

.

לפני מספר שנים התוודעתי לשירה אקופואטית. השירה שמדברת עַל וְאֵל הטבע. כתבתי אז מספר שירים בנושא, הם המחזור הראשון של הספר – עירוני בטבע, וחלקם זכו להיכלל באסופה "קומפוסט" (הוצאת "כליל" 2020) בעריכת המשוררת סבינה מסג. המחזור השני נכתב שנה מאוחר יותר ובו בחרתי לנסות ולתת דגש לחיבור בין הטבע למציאות העירונית בה אני חי – טבע עירוני.

.

השירה האקופואטית לוקחת את עצמה מאוד ברצינות. זה נהדר אבל זה לא מי שאני. גם דברים רציניים אני מקבל בדרך כלל בהומור ואני בטח לא מייחס לשום דבר חרדת קודש. הכל כתיב (כמו שפיט אבל כתיב, שניתן ומותר לכתוב ולעסוק בו), הכל אפשרי להסתכלות ביקורתית ולעין רעננה שמנסה למצוא נקודות מבט חדשות והתייחסויות שונות לנושאים שכאילו יש עליהם קונצנזוס כזה או אחר. התפיסה "טבע זה טוב וקידמה, עיור, זה רע" לא ממש עובדת מול פני המציאות. בשל כך השירים הם אורבניים ואקולוגיים גם יחד.

.

ומתוך גב הספר:

.

אני אוהב את העיר. מיום שעברתי לתל אביב אני מתקשה לחשוב על מקום אחר בו הייתי רוצה לחיות. צפונית לרח' ארלוזורוב זה כבר חוץ לארץ. מצד שני אני אוהב לטייל ומרבה בכך, נהנה לפגוש את הטבע בכל מקום שאפשר. מתוך שני הקצוות הללו צמח הספר. לא מתנצל, לא מתפייט, לא מתחשב ולא מנסה להיות רגיש יותר מדי, משתדל להביט על הקשר הזה, בין הטבע לעיר, במבט מפוכח.

.

את הספר ניתן לרכוש בעותק דיגיטאלי (קיימות...) באתר עברית 39 ₪

.

או כעותק קשיח דרכי, גם הוא (קיימות...) מודפס על נייר ממוחזר – 75 ₪

.

מקווה שתיהנו ותאהבו.

.

יובל




bottom of page